CFP NA KONFERENCI “ADORNO AND THE MEDIA”

Adorno and the Media, International Conference  University of Arts and Design, Karlsruhe (HfG) December 13-14, 2019 In collaboration with the Centre for Arts and Media (ZKM) and the Institute for the Humanities, Simon Fraser University, Vancouver CALL FOR PAPERS In media theoretical terms, Theodor W. Adorno is one of the most

NOVÉ ČÍSLO ESTETIKY

Estetika: The Central European Journal of Aesthetics announces the contents of its new issue (1/2019) published this month: Hanne AppelqvistEditorial Articles Peter Lamarque and Nigel WalterThe Application of Narrative to the Conservation of Historic Buildings Patrik EngischPatchwork Puzzles and the Nature of Fiction Mojca KuplenCognitive Interpretation of Kant’s Theory of

Avengers: Žižek Vs. Peterson

Václav Janoščík [very mild spoiler alert] Scenario 1 – Avenging the lack of heroism Imagine an ideal family scene. You see a mother with two boys preparing a picnic Farther is teaching his daughter, something, something like archery. They’re selecting a sauce for their hotdogs. When, suddenly, they all fade

CFP “AESTHETIC EXPERIENCE TODAY”

Conference date: September 12 – 13 Submission deadline: DEADLINE EXTENDED TO JUNE 5 Keynote speakers: Madalina Diaconu (Universität Wien), Joerg Fingerhut (Humboldt-Universität zu Berlin) The Department of Aesthetics at Charles University in Prague and the Czech Society for Aesthetics are now accepting abstracts of papers for its first (post)graduate conference

2. LETOŠNÍ PŘEDNÁŠKA SPE

RECEPČNÍ LITERÁRNÍ HISTORIE A ZKOUMÁNÍ ŽIVOTA UMĚLECKÝCH DĚL V ÉŘE INTERNETU David Skalický | Filozofická fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích Úterý 25. 5. 2019 | 17.00| Katedra filozofie Západočeské univerzity v Plzni| RJ 322 Přednáška představí teoretická východiska recepční estetiky (Ingarden, Mukařovský, Jauss), soustředit se však bude především na

1. LETOŠNÍ PŘEDNÁŠKA SPE

TECHNIKA JAKO MÉDIUM VNÍMÁNÍ. BENJAMINOVA ANALÝZA Martin Ritter | Filosofický ústav AV ČR Pondělí 29. 4. 2019 | 17.30 hod. | Kampus Hybernská | Hybernská 4, přednáškový sál | Praha 1 V eseji „Umělecké dílo ve věku své technologické reprodukovatelnosti“ Benjamin konstatuje, že „způsob, jímž se organizuje lidské vnímání –